Mowan Sage...ons klein manneke!

Mowan Sage

HallowHallow daarow…mag ik jullie even storen want ons klein manneke is geboren!

Maragarita & Niek hebben flink hun best gedaan.

En ja: Mowan Sage is het resultaat.

45 cm Lang bij geboorte.

Gewicht? Euhhh…das een ander verhaal.

Een beetje op zijn Filipijns gewogen, zeg maar…hahhaa.

Zo tussen de 2,9 kg en 3,4 kg.

In ieder geval is ie kerngezond en “karaoke” is zijn favoriete hobby want hij traint zijn stem à volonté…hahahhaa!

Nee, serieus…het is echt een wolk van een schat!!!

(Net als zijn Moma….hahaha)

En zo’n superknap babietje…echt wel!!!

(Net als zijn Opa ;-) )

Opa en Moma zijn supertrots op hun alledrietjes.

En wat een supermooie, speciale naam, hey!

Mowan Sage.

Mowan is afkomstig van de Australische Aboriginals en betekent: Zon.

Sage betekent: Wijs manneke.

Helemaal te gek.

En geloof het of niet…af en toe glimlacht ie al een beetje!

oooHHH…Wij zijn helemaal door het dolle heen met dit klein, wondermooi wondertje!

Momenteel zijn wij in Manilla om ons Mowannetje te beknuffelen, te vertroetelen en te bewonderen!

Maar…uitgezonderd van onze familie daar…hebben we elke keer nare ervaringen in Manilla.

De allereerste keer…jáááren geleden…wandelden wij heel romantisch op de boulevard daar.

Ineens stormden er van die kleine snotapen op ons af.

We werden van alle kanten bepoteld want ze wilden natuurlijk ons bestelen.

Gelukkig trok Ro zijn broeksriem uit zijn broek en zwaaide hier gevaarlijk mee rond.

Weg straatboeffies!

Weg romantiek!

Dan de andere keer staken we de weg over via een brug.

Draait er plotsklaps een jongen naar Ro toe.

Graaide naar Ro zijn gouden hangertje.

Weg hangertje!

Afgelopen weekend gingen we de hort op om stof te kopen voor Mo.

Naar de markt dus.

En ja…we werden overbestookt met goeie raad van iedereen: Geen juwelen, geen horloge, geen portemonnee en geen telefoontje mee!

Zo gezegd, zo gedaan! (Nou ja, bijna…want Mo was vergeten om haar oorbellen uit te doen en Ro was toch zo heerlijk eigenwijs om toch maar zijn smartphone mee te nemen…en nee…niemand zou die kunnen stelen want hij had diepe zakken van voor, met knopen!).

Daar gingen we dan.

Niet te beschrijven hoe druk die markt was en zooo ontiegelijk groot, met alles der op en der aan, te kust en te keur…noem het maar op…ze verkochten echt alles!

Uren hebben we daar gelopen en ja, de mensen waren zoals altijd supervriendelijk en nee, we voelden ons helemaal niet bedreigd ofzo!

Op de terugweg was er een stukje met maar amper mensen om ons heen.

Ro liep een stuk achter mij.

Plotseling voelde ik een hand bij mijn oor.

Die friemelde wat aan mijn oor en voor ik het in de gaten had…weg witgouden oorbel!!!

Nou moe….mot je maar kunnen EN durven, hey!

De dief deed nog de moeite om mijn oorbel los te maken (En nee, normaal gaat dat ding nooit gemakkelijk open!).

En ik?…stomme trut…ik dacht dat Ro aan mijn oor aan het friemelen was!

Dus nee…ik heb die dief geen karateslag kunnen gegeven!!!

Het raarste van al is dus…het moment dat je beseft dat je bestolen bent, is de vogel allang gevlogen!

Ro is nog achter hem aangerend…maar ja…deze jongens zijn gehaaide dieven en die weten precies hoe alles mot verlopen!

Ik had en heb er flink de pest in…want ja…het was het eerste kadootje wat ik van Roland had gekregen, zo’n 14 jaar en 8 maanden geleden!

Maar aan de andere kant ben ik dan ook weer blij dat die sukkel de oorbel geopend heeft.

Voor hetzelfde geld staat ie achter mij en trekt zo beide oorbellen uit mijn oren.

Dan zou ik daar gestaan hebben met uitgescheurde oorlellen!

Maar toch…

Niks aan te doen…dus gingen we verder met ons marktbezoekje.

Thuis aangekomen kwam Roland tot besef dat 1 of ander duveltje ook zijn smartphone heeft kunnen stelen!!!

NouNou…ook dat nog!!!

Mot je maar durven, hey?

Ro is meestal 2 koppen groter en breder dan die Flippoo’s en dan toch hem durven te bestelen?

Das durven, zoals ik al zei.

Toch?

Voor de rest houden wij ons gemakje.

Wij zijn hier vooral om te genieten van ons klein manneke (Een ieniemienieNiekie…hahaha).

Hartelijke groetjes en heel veel liefs van ons allemaal.

Na doei, Opa, Moma, Mowan, Margarita en Niek xxx

Reacties

Reacties

Roeland en Hilly

Van harte gefeliciteerd verse grootouders. Ja, dit is toch het grootste en mooiste kado wat je ooit kunt krijgen. Zoals we hier in Friesland zeggen: een klompje goud. Een prachtige naam met een nog mooiere betekenis. Geniet van jullie kleinzoon en natuurlijk ook de ouders gefeliciteerd. Op de foto's zie ik alleen maar trotse mensen.???? We wensen jullie alvast hele fijne kerstdagen een een voorspoedig en gezond 2016. Liefs uit Wolvega.

fer&erik

we hadden jullie natuurlijk al uitgebreid gefeliciteerd,,,maar het is toch weer leuk om fotos&en tekst te zien,,,de kerst is weer voorbij en langzaam eindigen we dit jaar met al zijn hoogte en dieptepunten,,,we wensen jullie en allen alvast een mooi uiteinde en hopenlijk gaan we een sprankelend 2016 tegemoet,,,véél lieve groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!