Hoe klein is de wereld!

Hoe klein is de wereld?

Hoe groot is de afstand?

Hello, sir.

Hello, sir.

I have a question (Ik heb een vraag):

Is here a house available for rent? (Is er een huisje te huur?)

Blablabla…

Where are you coming from, sir? (Waar komt u vandaan?).

I’m coming from Holland.

oooHHH…Maar dan kennen we lekker Nederlands praten, joh!

OH, wat gezellig, ja.

Bakkie koffie?

Heerlijk!

Maarre…ik ken u ergens van!

Zou het?

Ja, zeker weten.

O…wacht eens…dat klopt, ja…we hebben elkaar heel even gesproken een maand of 2 geleden, in de supermarkt…half uurtje hier vandaan.

Verrek, ja, nu je het zegt!

Klein wereldje, hey.

Ja, inderdaad klein wereldje.

Maar het wereldje wordt nog kleiner:

Hoe lang zijn jullie dan al in de Filipijnen?

Sinds het voorjaar.

Maar we zijn al heel lang uit Nederland weg, hoor.

Ik ben eerst vertrokken naar Thailand, toen naar Egypte, daarna naar…

Hey…wacht eens even…Egypte, zei je?

Ja, in Hurghada.

En je naam is Huppellepupje?

Dat klopt, ja.

Maar je bedoelt El Gouna, vlakbij Hurghada?

Hoe weten jullie dat nou?

En was je toen toevallig ook nog es duikinstructeur?

Hey…zijn jullie helderziende ofzo? Maar inderdaad…

Toen gilden we beiden het uit:

Maar dan was jij zo’n jaar of 12 geleden onze duikinstructeur en heb jij ons leren duiken!!!

Nu is ie onze buurman…hahahaa!

Hoe klein is het wereldje?

Toch?

Zo hebben we 9 maanden gewoond op een heel klein eilandje (1 van de 7.200 eilanden hiero).

Aan de andere kant van het eilandje woont een man die van Kruishoutem is, waar ik dus heel vlakbij 15 jaar heb gewoond…hahahaa.

Nu werken we beiden voor mensen welke Ro ook nog vaag kent van heel vroeger!

De wereld is een dorp geworden!

Maar…zo groot kan de afstand zijn om je kleinzoontje te kunnen verwennen en te kunnen vertroetelen en te zien opgroeien.

Een uurtje vliegen…wat natuurlijk weer een hele dag reistijd in beslag neemt.

Maar toch weer klein…de afstand…vanwege het internet.

Toch weer te groot om “effe” een bakje koffie te komen doen, daar bij jullie!

In april zijn we alweer 5 jaar de hort op.

Onze reis is bijlange na nog niet ten einde!

Maar toch zouden wij natuurlijk wel heel graag (superheelgraag) bepaalde mensen willen omarmen, beknuffelen of simpelweg begroeten!!!

Gewoon even alles gezellig bijkletsen, gewoon even jullie leventje weer beleven en beproeven, gewoon even weer het gewone gangetje meemaken!!!

Wie weet?

En ja…bij deze nodig ik jullie allemaal uit op een BBQ-tje hiero.

Sinds 2 maart 2001 is dat bosbrandje nog bijlange na niet gedoofd tussen ons!

AL 15 jaar slaan de vlammen nog steeds uit de pan…hahhaa!

Prik de datum al maar vast!

Hangmatten in overvloed!

Zon, zee en gezelligheid gegarandeerd!

Margarita & Niek zijn ondertussen ook alweer een jaar getrouwd.

Kleine Mowan is ook alweer 6,5 weken oud!

Dagelijks krijgen we fotookes en filmpjes te zien van dit heerlijk mensje.

Geweldig gewoon!

Oh….voor ik het vergeet…DIT jaar verjaar IK (=Mo) NIET!!!

Dit jaar slaan we gewoon even over.

Ok?

En voor de rest gaat alles zo zijn gangetje!

Alleen ons gangetje lijkt wel eerder op een doorgedraaide achtbaan…hahaha!

Elke dag is een nieuw avontuur!

Heel veel liefs uit het land waar de mensen altijd zingen, dansen en vooral…lachen!!!

En wij?

Wij doen altijd vrolijk mee ;-)

Dikke knuffel en tot de volgende koffiekletskes xxx

Reacties

Reacties

jo vergouwen

Monique je wil toch niet zeggen dat je geen verjaardag viert omdat je jaar word of heb ik het mis ik kijk maar hoe oud onze Christ Jan word dus denk ik dat zal het zijn gr jo

Fien

Hey Ro en Mo,
Ik wil heel graag nog eens samenzitten, kletsen, drinken, eten met jullie!
Sinds kort 'woon' ik ook op de Filipijnen (en heb ik zelfs een Filipijns lief ;-) in Palawan.
Heel veel groetjes, Fien (dochter van Eddy) ;-)
P.s, ik vind jullie verhalen echt leuk...

alex

hihi,t is idd a big small world!!

have fun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!