DE bruiloft!

HalloHallo allemaal,

We willen jullie heel graag mee laten genieten van de bruiloft van Niek & Margarita.

Een paar dagen voor de “Grote Dag” van Nike & Margarita gingen we al richting Manilla.

Dit was tevens ook de eerste keer voor ons om het antiekshopje van hun in levende lijve te zien.

Nee…Manilla trekt ons echt niet aan maar…we gingen voor het goeie doel!

Eerst een voorafje:

Omdat alles niet gemakkelijk gaat in de Filipijnen, dachten N & M dat het misschien leuker, romantischer en gemakkelijker zou zijn om in Hong Kong te trouwen.

Maar dat feestje ging echt niet door.

Teveel papperasjes, teveel papierwerk, teveel formaliteiten!

Hong Kong werd van de lijst geschrapt.

Dus werd de trouwbestemming Manilla.

Gewoon een simpele bruiloft, zonder toeters en bellen!

Geen feestje, geen extra flusjes en flosjes, flisjes en flasjes.

Simpel en basic.

Gewoon elkaar het “Ja-woord” geven, elkaar allemaal feliciteren, even proosten en toosten…en dat zou het zijn!

Niet dus…

Maanden vantevoren hadden Niek & Margarita al de feestjurk van Mo uitgekozen en opgestuurd met de postduif.

En ja…hij paste…wonder boven wonder hahahaa…perfect!

Nu nog zorgen dat hij op maat bleef…hahhaaa.

Voor pa werd er een maatpak gemaakt.

Wat een lieverdjes, hey…om zo voor ons te zorgen!

Heeft iemand dat ooit meegemaakt?

Je neemt zelf de maten op voor het pak, geeft dit telefonisch door…en…3 dagen voor het huwelijk werd het pak voor het eerst gepast.

En nee…de kleermaker woonde niet om het hoekje voor eventuele aanpassingen.

Op het buikje na (de broek was een beetje te ruim), paste het ook perfect.

Nu nog op zoek naar schoenen.

Hopelijk waren we niet verleerd om nog met schoenen aan te lopen.

Ja…als je bijna al 4 jaar alleen maar op blote voeten en slippers loopt, dan zou het wel es kunnen gebeuren dat schoenen de oorlog gaan verklaren met jouw weledele voetjes!

Een dag vantevoren werden onze nageltjes en voetjes onderhanden genomen.

Bij Mo was 2 weken daarvoor nog es een keer de verfborstel over haar haar gegaan.

En zo werden we stilletjes aan helemaal omgetoverd tot een echte dame en een echte heer!

Op de dag zelf stond ons een grote verrassing te wachten!

Geen paniek…neenee….Ro heeft geen aanzoek gedaan….hahahaa…jullie hebben niks gemist…maar...Niek en Margarita hadden wel voor ons en Mamalou (Marg haar moeder) een hotelkamer geregeld waar de trouwplechtigheid gehouden zou worden!

Jeetje…echt geweldig leuk!

En zo gingen we met de hele hupsebups richting het hotel waar boven op het dakterras de plechtigheid zou plaatsvinden.

Maar…het was niet zo maar een alledaags hotelletje…neenee...poehpoeh…het was een hartstikke sjiek hotel!!!

En onze kamer dan…helemaal toppie.

En de slaapkamer van de 2 geliefden!!!

Wauwww…heel netjes en sjiek enzo maar ook met heel veel charme!

Dat hebben wij niet zooo veel mee gemaakt!

Al een geweldige ervaring op zich.

Hey gabbertjes: Nogmaals hartelijk thanks! Het was een fantastische surprise! Smaksmaksmak…

De fotografen en de videoman stonden al in de startblokken.

Foto’s bij de vleet werden er gemaakt.

Alles verliep heel relaxed en heerlijk rustig.

Geen gestress, geen gejak en gejaag…je kon alles volgen zonder iets hoeven te missen.

Ondertussen werden we allemaal opgetut en opgedirkt door Margarita haar vriendin.

En tegen 4 uur was het dan bijna zo ver…

Niek werd in zijn pak gehesen!

En ja…een tikkeltje te vroeg…maar daar kwamen al de eerste waterlanders!

Zo onder de indruk waren wij van ons manneke!

Toen gingen we met zijn allen…behalve de bruid…wachten op het dakterras totdat Niek zijn vrouwtje zou komen.

De muziek werd ingezet…een live-band…en dan was het even geduldig wachten.

En ja, hoor…daar verscheen het mooiste bruidje wat wij tot nu toe ooit gezien hebben!!!

Zo puur, zo magisch, zo fantastisch mooi!

Echt wauwww…

Iedereen liep volop te janken van de emotie’s.

Daar leek geen einde aan te komen!

Alles was heel knusjes maar toch met klasse!

De tafels waren heel mooi gedekt.

Volop bloemen overal.

De gepaste muziek (grote complimenten aan de zangeres en de saxofonist).

Kortom: De sfeer was heel amicaal en alles was toppie!

Meneer de…nee, het was geen pastoor…dus ik weet eigenlijk niet hoe je zo’n man noemt…deed voortreffelijk de ceremonie.

En toen…ja…HET grote moment!

Nou, jullie kunnen al wel weer raden dat er weer traantjes vloeiden (hele watervallen..hahaha).

Dan werd er gespeecht, getoost en geproost…allemaal weer bijgestaan met de nodige waterdruppels!

En daar stonden ze dan…te glunderen en te stralen als een pasgetrouwd stel!

Nou…toen werden onze rammelende buikjes rijkelijk gevuld met allemaal verrukkelijke dingen.

Daarna was er weer een kippenvelmomentje want Margarita zong speciaal een lied voor hare Niek.

Ondertussen kwamen de felicitatie’s binnen van over de hele wereld…via videootjes die vantevoren waren opgenomen!

Echt allemaal heel bijzonder en hartverwarmend!

Margarita haar zus heeft (vanaf de andere kant van de wereld) zelfs bijna de hele avond alles mee kunnen volgen via Skype!

Dan werd er wat geswingt en gedanst totdat ons Rootje een fantastisch idee had.

Want ja…het was toch een “gemengde” bruiloft?

Dus in geuren en kleuren legde hij uit wat er werd gedaan, in Nederland, met het bruidsboeket…EN…wat dan de gevolgen ervan zijn!

Zo gezegd en zo gedaan…

Nu mogen jullie 3x raden WIE het bruisboeket heeft opgevangen???

Hahahhahaa…

Dit verhaal krijgt nog een staartje dus…Wordt vervolgd…

Nee, echt…alles was tot in de puntjes geregeld.

Geen grote meute, geen overdreven pracht en praal.

Maar gewoon een bruiloft, vol liefde & warmte & sentiment, die je niet gauw zal vergeten!

En ja…er is ook een strandfeest op komst.

Effe geduld want het zal niet voor dit jaar zijn.

Nou lieve mensen…hopelijk hebben jullie ook een beetje mee kunnen genieten van deze bijzondere dag!

Tot de volgende koffiekletskes.

Lieve kus en doei, Mo & Ro

Suus-An

SUPER om te lezen, was zeker een mooie bruid en bruidegom! Ik snap de waterlanders zeker wel!!
For everybody much love and happiness at the Philippines! Also for the new wedding.... ;)

niek & marge

Harstikke leuk verhaaltje ;-) hele dikke knuffel van ons ?

Roeland en hilly

Geweldig om dit zo mee te mogen maken. Wij zitten momenteel op Bali en vinden het heel leuk om dit te lezen, maar je maakt me wel een beetje bang voor al die tranen. Onze dochter trouwt in april en ik had besloten voor mezelf, geen tranen. Liefs Roeland en hilly

Erwin van Doorne

Super leuk geschreven en nogmaals gefeliciteerd!

evelien rozema

Wauw wat geweldig!!! Van harte gefeliciteerd hoor!!! Wat hebben jullie genoten!!!

Els

ik ben er stil van. Hoort het niet zo te zijn???
Wat omschrijf je het mooi Mo. Alsof we erbij zijn. Wat een romantiek, dat is universeel, toch?
Maar....hoe zit het nu met dat bruidsboeket, heb jij dat gevangen en moet ik dan echt bruidsmeisje zijn. we horen wel van de brand. Een ding is zeker, jullie kunnen terug kijken op een fantastische dag. Die pakken ze je nooit meer af.
liefs,
Els en Hans

ferry&erik

heel véél knuffels voor jullie allemaal;;;
enorm genoten van het mooie huwelijksverhaal...
snif//snuf...snif...ù
maar vooral ook blij om te lezen dat jullie twee oudjes(mo&ro dus.want jullie blijven ook geen 18) weer een dak boven jullie hoofd hebben en niek nogmaals maak er samen iets mooi van met magarita;;;veel liefsxxx

hoi mo&ro
net even naar de fotoserie van''hier en daar'' gekeken, ik
begrijp niet helemaal of dat de natuur met die mangroves
en die mooie boom nu jullie nieuwe stekkie gaat worden
is dit de plek waar er dan een nieuw resort gebouwd gaat worden? of zit ik er helamaal naast,,,het zal binnenkort allemaal wel duidelijk worden ,in ieder geval verlangen we hier allemaal naar de lente,
groetjesx

ferry

net even naar de familieuitstap gekeken,mooi hoor die chocolate hills, en dat grappige beestje met die bolle ogen is dat een aapje? jullie zien er allemaal goed uit,vooral niek met zijn magaritha volgens mij nog stapel verliefd net als die twee oudjes die er bij lopen,,,
groetjes

ferry

even een br'eak,,,,ik mis sinds dat jullie weg zijn zoveel mensen,,,
groetjes