Ons langverwachte kerstkado!

Lieve mensen,

Ook allemaal lekker druk bezig om jullie voornemens tot een goed eind te brengen?

Nou...in principe hebben we het dit jaar overgeslagen.

Eigenlijk is het alleen maar jezelf voor de gek houden. Toch?

Dus aan die circus doen wij niet meer mee. Zo...opoe heeft gesproken...uuuggghhhh!

MAAR...zoals niks in het leven zeker is, zit er ook aan deze uitspraak een luchtje!

JaJa...WANT...nu niet allemaal in paniek geraken...MAAR...mijn volgende stap is om mijn Rootje in te laten schrijven in de AA-club.

Asjemenou zeg! Nou...zeg dat wel!!!

Zowat elleke avond is meneer de hort op...richting 7Eleven.

Das een “local” winkeltje (Nou ja...winkeltje is al een heel groot woord) waar je overheerlijke rum kunt kopen.

Een clubje van ons ex-personeel hangt dan daar ook rond en zo wordt het dan een heeeele vrolijke avond voor die gabbers!

Voor nog geen 3 euro drinken ze zich allemaal lazerus met Rum&Coca Cola.

Der zit er 1 voordeeltje aan in vergelijking met de carnaval...om 7 uur ’s avonds komt meneertje toch al braafjes naar huis! Dus het is nooit geen nachtwerk...

Nu een totaal ander nieuwtje:

We hebben een ander jobke!

Ook een resort, op het strand...moederziel alleen en van got verlaten....heeelemaal aan de andere kant van het stadje.

Het is zooo peaceful en verlaten, dat je er alleen per bootje der kan komen.

Uitzicht op heel veel eilandjes EN elke avond een pracht van een zonsondergang!

Inclusief een zwembad, hond & hondjes en een broodmager paard!

We zijn echt reuzenieuwsgierig hoe alles zal uitpakken!

Maar we hebben, zoals altijd, hele goeie moed en heel veel zin.

We worden wel voor de leeuwen gegooid...aanstaande weekend begint het Chinees Nieuwjaar en dan zit het resort bomvol.

Maar...we zijn plantrekkers....dus we liggen der niet wakker van....die tijd hebben we allang achter onze rug!

Wordt vervolgd...

En dan komt nu HET allerallergrootste nieuws:

Eindelijk, na een zooo lange tijd hebben moeten wachten, eindelijk hebben wij ONS fantastisch mooi kerstkadootje kunnen omarmen.

De enige echte, beroemd door zijn beruchtigheid....euuhh...berucht door zijn beroemdheid...nouja...anyway...ons KULLEKE...onze Nieko!!!

Het is wat hey!!!

Zekers 6 maanden hebben we elkaar niet gezien.

Nou, wij kunnen jullie verzekeren dat DAT ons hart enorm deugd deed!

OOO...We zijn al zooo dolgelukkig...maar dit was de kers op de taart!

Nu zitten we vol smart te wachten op ons Paaskado!

En...wie weet...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...misschien krijgen we ook nog een extra kado, dit jaar!

Het was de planning van Nieko, om als verrassing, plotseling voor onze neus te verschijnen in ons ex-resort.

Maar aangezien dat we daar ByeBye hebben gezegd, was Nieko lichtjes paniekerig, dat we verder zouden reizen...andere horizonten gaan verkennen!

Want ja, ondertussen had hij zijn vliegticket en zijn hotel al geboekt en betaald om naar ons te komen.

Dus...daaaaaag verrassing...byebye.

Maar aangezien wij ook een paar weekjes, voor zijn komst, een beetje aan het niets doen waren en ook omdat er hier geen bank/geldautomaat is om geld te pinnen en ook omdat Ro al weeeken met water (IK denk stiekum dat het onderhand Rum & Cola is) in zijn oor rondloopt, hadden wij dan de planning om naar Puerto Princesa te gaan.

En dan was onze verrassing...dat we Nieko onverwachts zouden opwachten aan de ferry, waar hij mee zou komen vanuit Manilla.

Dus hij wist ook niet dat we voor een paar dagen naar Puerto Princesa zouden gaan.

Kunnen jullie het allemaal nog wel volgen?

Mooi zo...dan gaan we gewoon verder met het reutelen...

Maar natuurlijk...zoals altijd...zijn “plannen”om veranderd te worden...anders zou het geen plannen meer zijn.

Dus om heel het verhaal simpel en kort te houden, stond Nieko onverwachts, en een paar dagen eerder dan voorzien, voor onze snuffferd!!!

O O O...Wat waren wij en hij en ik dolgelukkig om elkaar weer lekker te omarmen en te knuffelen!!!

Echt waar hoor...WAT doet dat een mensenhart toch veel deugd...

En natuurlijk viel er een hoop bij te kletsen en bij te tetteren.

Maar ocharme....dat kulleke van ons had zowat 2 dagen niet geslapen EN niet gegeten EN gedronken (op een slokje na).

Wat was nou het geval?

Niet geslapen omdat het allemaal kort dag was.

Eerst moest ie een stuk met de boot varen, dan uren aan een stuk meehobbelen in de bus, dan een stukje in de taxi, dan een paar uur vliegen, dan weer een stuk met de taxi, dan weer vliegen...en toen vliegen in onze armen.

En dat allemaal opeenvolgend zowat!!!

In de Filipijnen wilde hij direkt wat pesos pinnen...lukte dat van geen kanten.

Met verschillende bankpasjes geprobeerd, ook bij verschillende geldautomaten...maar niks, noppes, niente, nada, rien, niets.

Stond ie daar, zonder ene frang op zak!

Gelukkig had hij nog wel wat Thais geld in zijn zakken, wat hij dan ook heeft omgewisseld. Meneer had toen welgeteld 3, 30 euro.

Hieperdepiep hoeraaa.

En aangezien alles stervenssteenduur is op de luchthaven, tja...kon ie een maaltijdje wel vergeten.

Hij had ook maar amper beltegoed op zijn Thais telefoonkaart, dus we konden alleen maar hoognodig met elkaar sms-en...kost anders ook klauwen met geld.

En wij zaten ook in de piepers want we wisten ook (en hij ook) dat hij in ieder geval 200 pesos nodig had om weg te kunnen vliegen (=vliegtaks).

Maar dat had hij helemaal niet meer!

Wij hebben hem dan voorgesteld om, voor het inchecken, een bleekscheet aan te spreken en die dan om 200 pesos te vragen.

Wij zouden in ieder geval bij aankomst staan wachten en dan aan die persoon zijn/haar 200 pesos direkt terug te geven.

Gelukkig heeft het allemaal niet zo ver hoeven te komen, want hij kon die vliegtaks met zijn creditcard betalen.

Oefff...Dat was al een opluchting....voor Nieko....maar niet voor ons!

Wij zaten al die tijd op hete kolen doordat wij niet wisten hoe hij het ging oplossen met die vliegtaks.

Dus het was een heeele grote vraag voor ons...”Zit ie nou wel of zit ie nou niet op het vliegtuig”???

En ja hoor....wel dus.

Eind goed, al goed!

Jaja, reizen is niet altijd rustgevend hoor!!! Een kleinigheidje hou je toch...

Ondertussen was Ro vantevoren naar het ziekenhuis geweest, voor zijn Rum&Cola-oor.

Nou ja...ziekenhuis!!! Das wel weer een supergroot woord voor hetgeen wat het was.

Een vuil, vies, smerig gebouwtje.

Trapje op en daar stonden 2 bankjes en een burootje.

Aan dat burootje zat een Filipijnse mevrouw...zij was: Secretaresse/Telefoniste/Receptioniste/Apothekersassistente/Adviseuse/Doktersassistente.

Eigenlijk onbeschrijvelijk hoe het er allemaal aan toe ging.

Bij het zien van al die smerigheid en miezerigheid en warboelligheid had Ro natuurlijk niet veel zin om naar “de dokter” te gaan.

Zijn hart maakte wel een klein vreugdesprongetje bij het vernemen dat het een vrouwelijke dokter was!

Oefff...toch Ă©Ă©n pluspuntje, volgens hem!

Nou...het werden wel twee pluspuntjes en zelfs drie en nog meer...

Mevrouw de dokter was een echte, vriendelijke, knappe dame, op punthakken, waar ik hoogtevrees van zou krijgen!

De praktijkruimte was een moderne vertrek.

Niks op aan te merken hoor!

En in 5 minuten tijd was mijn Rootje weer helemaal de ouwe....en in de wolken.(Waarvan? Dat weet ik nog steeds niet....hahhhaha)(Hopelijk toch wel dat zijn oor helemaal in orde is?!?)

Niek heeft zichzelf getrakteerd op een nieuwe mp3-speler.

En niet “zomaar” een mp3...neenee...

Lees & Geniet...

Het doosje was van een Ipod van Apple.

De gebruiksaanwijzing stond in het Chinees.

De batterij was van Nokia.

De mp3 was van Samsung.

De oordopjes van Sony.

En alles was “Made in China”!!!

Voor de mp3 zelf stond er een week garantie op.

Op het schermpje was er maar 3 dagen garantie,

En voor de batterij wel 5 dagen garantie.

De oordopjes ook een week.

Das toch lache, giere en brulle!!!

Maar...eerlijk is eerlijk...zelfs na een week...doet dat ding het nog steeds!!!

Wordt vervolgd...

Dit was het weer voor deze keer.

Hou jullie warm in het koude kikkerlandje.

Geniet van de gure wind, harde slagregen, modderige paden, kouwe kilte.

Want wij genieten ook...van de tropische windvlaagje, spetterende regendruppeltje, zanderige paden, warme zon!

(Verschil mot er zijn hé!!!....hahahaha).

Heel veel liefs en de hartelijke, warme groetjes van ons...en zekers van Niekooo xxx!!!

PS Er zijn 2 nieuwe albums met foto’s op onze website geplaatst.

Niet vergeten te kijken hey...het zijn MAAR 100 foto’s in totaal!

Het is een oppeppertje voor iedereen die dagelijks de koude mot trotseren!

Els

Wat een verhaal weer zeg. Jullie beleven daar meer dan wij hier lijkt het wel. Godzijdank is Niek ongeschonden uit de strijd gekomen en veilig en wel bij jullie. Voorlopig dan. Het is een mooie slimme jongen, of omgekeerd. Maar net wat je belangrijk vindt. Ik denk dat er deuren voor hem opengaan die anders gesloten blijven. Fijn dat jullie elkaar weer gevonden hebben. Ik kan de paniek bijna voelen. Jeetje zou wat voor mij zijn!."Kalmte kan je redden" zei mijn moeder altijd en gelijk had ze. Dus jullie weer aan de slag. Leuk! Dat houdt de boel in evenwicht hé? Zo af en toe even flink er tegen aan en dan weer relaxen. Wij vinden het te ver weg om langs te komen.
Die dingen moeten wachten tot we niet meer werken en meer tijd hebben. Succes met jullie baan en vergeet niet ons op de hoogte te houden ?. Liefs.

Els

Dat laatste vraagteken moest een lachebekje zijn maar die pakt hij niet.

jacqueline

ha ha jij komt ook niet uit gereutelt heej !!gezellie hoor !!was weer een super verhaal eb leutig dat niek bij jullie is !!echt lache t moet ook allemaal niet van eigens gaan dit maak t veel spannender en hebbe wij ook eens wat te lezen en te vertellen toch !!zal zo nog eens effe bij oe fotokus kijken heb dan gelijk zin om teisje te boeken ha ha !!dus ...kijk ik af en toe maar eens veel succes met jullie jobke t ga jullie nog steeds geweldig !!hier allemaal saai pokke weer verder alles fris en fruitig ons pa is er 80 geworden en gaat super met hem al weer 2 camper vakantie gepland griekeland en marokko echt super heej dat je dat nog met je 80e doet heej tante cor ook goed en met ons ook !!de kleintjes worden groot ha ha !!nou dikke knuffels van ons allemaal xxx de fam

fer

hali-halo
kunnen we misschien even ruilen??
het vriest hier echt dat het kraakt,,,
zou zeker even op jullie tropish plekske willen zitten nu,
het ziet er echt leuk uit met al die hutjes op het strand,
bij ons was gister de verwarmingsketel kapot, dan ben ke echt blij dat je nog ergens een electrish dekentje hebt liggen, gelukkig is alles weer gemaakt,
leuk dat ook niek weer bij jullie is!!
heb genoten van de prachtige foto's,
hopenlijk kunnen jullie hier nu wat langer blijven werken,
groetjes ook van erik en big hug van ons alletweexxx