Bij de kapper!!!!!!

Hallo lieve luitjes,

Daar zijn we dan weer.Nog even de laatste verhaaltjes van Puerto Galera vertellen.

Zo is gisteren Ro naar de kapper geweest.

Het kapsalon is een bouwvallige keet.

Er stonden er 3 antieke kappersstoelen in (Ik weet zekers dat die dingen geld waard zijn bij jullie!).

Ook grote spiegels.

Maar spoelbakken en wastafels (Of hoe noem je zoiets…) moesten nog uit gevonden worden!

Een man of 6 zaten geduldig op hun beurt te wachten, terwijl 2 kappers vrolijk aan het snoeien waren.

Het woord “Knippen” is hier niet echt van toepassing!

Ro zei ook: “ Ik heb het gevoel dat mijn kop een buxusbol is en dat ie nou bezig is om het te snoeien”!!!

Eerst kreeg ie wc-papier om zijn nek gedrapeerd, daarna werd er een cape om gedaan.

Toen kwam er een joekel van een schaar tevoorschijn.

Nou….en toen begon de kapper zich helemaal uit te leven.

Een plukje hier, een lokje daar…

En als kers op de taart werd ie nog eventjes gemasseerd in en rondom zijn nek en bovenrug.

Maar…eerlijk is eerlijk…na die snoeibeurt zag mijn ventje er weer op en top uit!

En dat voor 80 eurocent….Echt waar!!!

En wat zien wij hier geregeld op de tv?

Volop Engelstalige films.

Er zijn 2 zenders die continue films afspelen.

De ene zender is met Engelse ondertiteling, de andere is met gesproken Engels.

Maar wat ik ook al een paar keer heb gezien, is paardensport, namelijk “Eventing-Cross”.

Eigenlijk wel grappig.

Want sinds een jaar of 10 (sinds dat ik weg ben uit de paardenwereld) heb ik eigenlijk nooit meer Eventing-Cross op de teevee gezien.

En nou zit je hier, einde van de wereld zeg maar en helemaal geen paardenland, en dan zie je paardjes voorbij crossen op het scherm.

Op het eind van deze week gaan we ons boeltje weer bij elkaar schrapen.

Ja Ja…we trekken de wijde wereld weer in.

Dit keer gaan we richting Coron.

Niet per vliegtuig, niet per ferry, niet met een jeepney maaaar…met een catamaran!!!

Echt super hééé!!!

O O O…We hebben er ongelooflijk veel zin in.

We hebben een gozer ontmoet, Kareem, en die geeft les in kitesurfen of je kunt samen met hem kitesurfen.

Hij woont en leeft op een grote catamaran.

En zo neemt hij mensen mee om op plekjes in de Filipijnen te gaan skitesurfen.

Don’t panic…NeeNee…ons Mootje en ons Rootje gaan geen gekke capriolen uithalen met die kites.

Wij zeilen een paar daagjes mee, richting Coron en daar worden we dan gedropt!!!

Hopelijk hebben we dan geen naweeën van de typhoon die aanstaande dinsdag weer om de hoek komt piepen.

Nu nog eventjes iets over die vrucht tegen kanker.

Guyabano/Guanabana/Graviola/Soursop/Zuurzak.

Verschillende benamingen voor dezelfde vrucht.

Hiero, in de Filipijnen dwepen ze ermee.

Preventief en een natuurlijke kanker-cellen-doder.

Zonder bijwerkingen en tast niet de gezonde cellen aan.

Beschermd je immuunsysteem en voorkomt dodelijke infecties.

Je eet het vruchtvlees op of je perst het vruchtvlees tot een sapje of je koopt het als sapje.

Voor verdere info, surf naar

www.guyabano.com

en de bij de volgende website kan je allerlei produkten kopen van deze vrucht.

Maar ik heb me niet erin verdiept of ze ook produkten opsturen naar Europa.

www.sulit.com.ph/index.php/classifieds+directory/q/guyabano+tree

Maar ik heb ondertussen al veel positieve mails hierover ontvangen.

Mocht er iemand zijn die ook een interessante website erover gevonden heeft of bv weet waar je die vruchten kunt kopen in Nederland of België, zet dit dan even op de website van ons of stuur een mailtje!!!

Ik denk, en ik hoop, dat we op die manier veel mensen ermee kunnen helpen.

Alvast hartelijk bedankt van het reiscomité!!!

Nou lieve luitjes, misschien komt het volgend verhaaltje vanaf de boot oftewel vanuit Coron.

We gaan daaro onze vrienden opzoeken van 3 jaar geleden.

We houden jullie op de hoogte!

Allemaal een dikke knuf en heel veel liefs en hartelijke groetjes van ons tweetjes.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en tot de volgende keer!

Els

typhoon! Wij krijgen akelige beelden te zien. Hebben jullie last? ik hoop niet dat jullie op het water zitten. Laat even wat weten a.u.b.

Dikke kus

carlo & vera

Zal een fantastische ervaring zijn met de catamaran ( en vooral voor Ro!!! ). Maar maak er toch een veilige reis van hoor, met dit typhoonseizoen!!! Veel liefs en tot de volgende verhalen.