Laatste verhaaltje van Thailand...voorlopig

HoiHoi iedereen,

Na een paar dagen niksdoen op Koh Lanta hebben we ons boeltje bij elkaar geschraapt en zijn met een minibusje naar Phuket gegaan.

Eerst wilden we gaan met een longtailboot naar Koh PhiPhi.

En dan, na een dag of 2, weer met een boot naar Phuket.

Maar ten eerste waren we dan meer dan het dubbele kwijt aan kosten.

Ten tweede is het overtoeristisch in Koh PhiPhi, de stranden en de zee zijn vies en vuil en elke avond, doorlopend naar de nacht en dan overlopend naar de ochtend zijn er strandfeesten.

Dus…no way…Koh PhiPhi.

In Phuket, hebben we een nette en niet zo’n dure hotelletje gevonden.

Midden in Patong Beach.

Ook heel toeristisch…maar ach….voor een paar daagjes zullen we er niet overspannen van worden hee.

Een paar dagen ontspannend aan de zee door gebracht…gezellig tussen andere mede-toeristen….hahhahahhaha.

Nee hoor, viel allemaal best mee.

En ons gastheertje (degene die de strandstoelen verhuurde en een barretje van isimokisten had) was een uitstekende gentleman.

Bv: Je handdoekje uitspreiden op je strandstoel, parasol openklappen zodat je je niet als een braadkippetje gebakken wordt, tussendoor je ligbedje zandvrij maken, even een dorstlessertje voor je halen en dit alles met een hele grote bigsmile-gezicht.

Wat ook wel een aandachtstrekker was, is dat je aan een soort parachute hangt die dan wordt voort getrokken door een boot.

Je vliegt dan zo de lucht in.

Maar het bijzonderste was dat er iemand van de crew meeging…maar helemaal niet in een harnas of vastgeklikt of safetygedoe.

Nee hoor…die knul liep gewoon mee, achter de toeristparachutist aan, en dan zwierde hij zijn benen zo door de lucht dat hij achteraan de eerste persoon zat.

Hij hield zich gewoon aan de touwen vast.

En op een vierkante meter nauwkeurig kunnen ze dan ook landen.

Echt gaaf om te zien.

Natuurlijk een dagje weer een scooter gehuurd om een ander deel van het eiland te verkennen.

Dat was ook wel de moeite!

Alleen was het toen heel heiig weer en zodoende zijn de foto’s hiervan niet op en top.

Achja…kleinigheidjes hou je toch hee!!!

En dan was het tijd voor de familiereĂĽnie.

De jongens Nieko & Robin waren weer back in town.

Helemaal afgeknoedeld door al dat duiken, biertjes inademen en zo.

Hun laatste dag op Koh Tao nog een afscheidsBBQtje als kadootje.

Dankzij hun hebben we nog “iets” aparts gegeten in Phuket.

Tenminste…voor jullie “iets” heel gewoons, voor ons was het zo “ongewoons”, dat het een geschenk uit de hemel was….

TatadaddddaaaaaamTattaaaddaaaddddaaaaaaaaaaaammmm….

Hier komt het…Het ongewoonste gewoonste Broodje Frikandel Speciaal!

Asjemenou zeg….

Ja…dat zeiden we ook tegen elkaar.

Een rasechte ollander die daaro een rasechte ollandse snackbarachtigs iets had met bitterballen, frikadellen, vlammetjes, bamihap, hutsepot, zuurkoolstamp, bloemkool….noem het maar op en ze hadden het!!!

Ongelooflijk hee.

Misschien is dat een toekomstideetje voor ons…Snackbartent op zijn nederbelgisch….hhahhahhhaa.

De max…

Tussen de frikadellen door, zag ons Rootje nog een pick-up rijden en jullie raden nooit wat er achter in de pick-up zat?

NeeNee…nog geen antwoord.

Eerst jullie best doen om te raden.

De winnaar wint dan een pintje of pilsje naar believen…wel hier op te halen!!! (We doen niet aan thuisbezorging).

En zo is stilletjes aan een (waarschijnlijk) voorlopig einde gekomen aan al ons Thaise verhaaltjes.

Na een vlieguurtje zitten we nu met heel ons hebben en houwen in Kuala Lumpur, Maleisië dus.

In principe hebben we voor hier een visum voor 3 maanden.

Maar alles is wel een stukje duurder in vergelijking met de andere landen die we al bezocht hebben.

We zullen het wel zien en we houden jullie in ieder geval op de hoogte.

Allemaal heel veel liefs toegewenst en ook heel veel reisgroetjes van de 4 musketiers xxx.

Ngatini, Erik, Alyssa en haar "brusje".

Heel veel plezier in Maleisie. Ik zal van de week even je mailtje antwoorden en wat foto's van de kleine sturen.

Liefs van ons

Mo & Ro

Hahahha....dat is grappig en origineel "brusje".
Alle2 een dikke knuf

Els

Veel plezier in Maleisie. Dat moet ook zĂł mooi zijn. Maak ons maar lekker met jullie verhalen. Onze vakantie begint op 15 juli. We gaan met de MG naar Frankrijk op de bonne fooi. s'morgens niet weten waar je s'avond zult slapen. We hoeven geen 4 sterren maar schoon moet het wel zijn. We hebben zin in lekker standvastig zonnig weer. Frankrijk is ook niet Ă©cht gegarandeerd natuurlijk maar allicht beter dan hier. Voordat we gaan hebben we nog wat feesten af te werken. Mensen die 60 jaar worden en dat willen vieren. We gaan het meemaken. Zaterdag ga ik filmopnames maken voor een film over de Rode Hoedjes in Alkmaar. Vroeg uit de veren en laat terug. Maar dan weer een ervaring rijker. Leuk! Vorige week tv opnames gemaakt. Van 11 tot 14.00 uur zijn we gevolgd door een tv ploeg. En dat allemaal voor 3 en een halve minuut uitzending op TV rijnmond. Daar kijkt hier toch niemand naar. Zo gaan we maar door. De weken vliegen. Jullie gaan er met de dag gezonder uitzien. Daar word je met gemak 100 jaar. Liefs, Els

Els

Wat zat er nu achte op dat pick-upje?????????

carlo&vera

Hello Ro&Mo&kids,

Al zoveel mogelijk jullie reisverhalen proberen in te halen, en al geweldig genoten!! hadden natuurlijk al veel van jullie zelf vernomen hé, maar geweldige "schrijfstijl" hoor Mo!! Leest als een roman, echt waar! Ro zal ook wel zijn steentje bijdragen vermoeden we hé.
Jullie zullen waarschijnlijk al in Kuala Lumpur zijn wanneer dit berichtje gelezen toekomt, maar geniet van Maleisië, wij kijken al uit naar het volgende verhaal en foto's!!

Veel liefs en bedankt voor mailtje!!
" de jonge belgen "

de fam ebert en tante cor

hoi he he eindelijk effe tijd maar heb jullie wel gevlgt hoooor !!geweldig echt kicken daar zeg,zou zo naar jullie toe willen komen , fantasties maar hier alles oke druk druk ons sas huis gekocht in utrecht dus op koopjes jacht sjel ook druk met werk met pa en tante cor ook super dus bla bla bla !zo jullie zijn al wel op veel plaatsen geweest zeg en overal mooi maleisie zal ook wel schitterend zijn maar hou t bij hoor nou wens jullie nog veel reis plezier groejes aan de rest van ons allemaal dikke kus xxx de fam

jacq peer kids ome cor en tante cor

hello nou mo van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een speciaale dag van ,zal niet mee vallen want iedere dag daar is speciaal toch !!!zelfs met frikandelle haha ! dus van harte en grtjssss aan ro en de boys