Niekoos eerste sollicitatiegesprek!

HalliHallo daaro,

Een klein tussendoortje:

Nieko heeft zijn eerste sollicitatiegesprek achter de rug.

Op het eiland zijn er enkele duikscholen.

Op aanraden van pa (1 van de goeie dingen van het pa-zijn…wijs advies geven!!!), is Nieko der naar toe gegaan, handje in handje met zijn pa…toch een beetje eng…hahhahaa…om het een en ander te vragen en om het een en ander te vertellen…nou…en dat is die meneer van die duikschool goed bevallen, dat Nieko de volgende dag op sollicitatie mocht komen…mits hij zijn pa thuis zou laten!!! (grapje)

De volgende dag is Nieko extra vroeg zijn bed uit gekomen om zich op en top te fatsoeneren en op te kalefateren (want ja…die anderhalve–maand-ouwe-stoppelbaard en die anderhalve-maand-oud-ongewassen T-shirt, dat zijn niet echt hot-items om op sollicitatiegesprek te komme hee!!!).

Een slapeloze nacht achter de rug…de zenuwen hebben heel de nacht een hoofdrol gespeeld!

Niet kunnen ontbijten…de zenuwen bleven door zijn lijfje gieren (Ocharme ons manneke!).

Bemoedigend uitgezwaaid door pa en moe, ging ie dan eindelijk hoor…ons dappere kulleke…op weg naar zijn eerste sollicitatiegesprek.

Dat sollicitatiegesprek was ook geen kattepis.

Het hemd werd van zijn lijf gerukt…eh…bedoel…gevraagd!

Maar ons kulleke kennende heeft ie op alle doortastende vragen braafjes en netjes een antwoord op gegeven.

En lees hieronder het welverdiende antwoord:

Ons kulleke is aangenomen!!

Echt waar hoor…

Maakt niet uit wanneer maar in ieder geval is hij altijd van harte welkom.

Dit houdt in:

In 3 maanden tijd leren ze Nieko op tot Divemaster.

En dan mag hij duikers gidsen onder water.

In die leerperiode wordt hij niet uitbetaald maar hij krijgt wel kost en inwoning en die Divemaster-opleiding en een hele hoop ervaring in het duiken!!!!

Zou hij niet via een duikschool de cursus doen, dat zou dan kunnen in een maand tijd maar dan kost de cursus hem 700 eurootjes en te weinig duikervaring!

En zijn brotherke is ook van harte welkom!!!

En wij???

Wij gaan de zon nog even achterna…maar we nemen voorlopig ons Niekootje met ons mee…Hhhaaaa…handje in handje!

Dikke doei en hartelijke groetjes van 3 helden op sokken!!!

Els

Proficiat Niek. Ik wist het wel. Jij kunt worden wat je wilt. Twijfel daar niet aan, de wereld ligt aan je voeten. Leuk om zoiets achter de hand te hebben. Zeker om samen met je broer te doen.