Paradijseiland Phu Quoc!

Welkom allemaal to Phu Quoc Island,

Een hele week bivakkeren we op Phu Quoc Island in Vietnam.

Weeral zo’n paradijselijk eiland.

Maar gelukkig, NOG, niet ontdekt door de massatoerisme!

Weldra zal daar verandering in komen want ze zijn overal al volop aan het bouwen en verbouwen.

Dat is natuurlijk het enorme nadeel van het reizen van tegenwoordig.

Geen stukje land, geen stukje strand blijft ongezien.

Zeker als het een uitstraling heeft van een bounty-eiland!!!

We doen hele dagen geen mallemoer, behalve luilekkeren op een pracht van een strand, spartelen in mooi, blauw water (Achja…de kwalletjes nemen we voor lief…), zonsondergangen bestuderen (Zonsopgangen is een tikkeltje te vroeg opstaan voor deze luie mutsen…Hhahaha), de sterrenhemel bewonderen…en ga zo maar door hee!

Bedenk als tussendoortjes wat pilsjes en pintjes en heel veel zonnestraaltjes…en het plaatje is compleet.

Op een scooter hebben we al een heel groot deel van het eiland verkend.

En inderdaad, dan kom je op plekjes en baaitjes waar een doorsneetoerist niet zijn witte neus laat zien!

Echt wondermooi!

Om van te kwijlen en te watertanden!!!

Phu Quoc staat ook wereld bekend om zijn prachtige parels!

Maar aangezien Mo het pareltje van the family is (Ahum…), kopen we geen pareltje erbij…Hahahaa.

Ook peper is een wereldprodukt hiero.

Eigenlijk wel gek hoor want zooo groot is het eiland nou ook weer niet.

Het meest dat ze verkopen is peper & zout & knoflook, maar dan met elkaar vermengd.

Geeft inderdaad een hele, bijzondere maar lekkere smaak aan van alles en nog wat.

Overmorgen vliegen we met een binnenlandse vlucht naar Ho Chi Minh, het vroegere Saigon, de hoofdstad van Vietnam dus.

Maar dan zullen we direkt verder reizen naar Mui Ne…effe Googelen op afbeeldingen…dan snappen jullie waarom wij hier naar toe willen gaan!

Nou lieve vrienden, dit was het dan voor deze keer.

Aangezien wij de hele dag te liggen niksen, valt er ook geen spannende dingen te beleven hee…vandaar dit saaie verhaaltje…Hahahhaha.

Hou jullie haaks, dat doen wij ook.

Allemaal een lieve, zonnige knuffel en tot de volgende keer hee.

Na doedoeiiikens, Mo & Ro & Nieko xxx

Els

Hallo luitjes,
Deze parelkettingtrut zou haar slag wel slagen daar, Phu Quoc komt met stip op een op mijn verlanglijstje te staan.
Verder zien wij hier dezelfde sterren dan jullie. We hebben ook pilsjes en pintjes. En ons zonnestraaltje verwarmt de hele familie. Vanwaar toch dat gevoel dat er grote verschillen zijn? k heb even gegoogeld op Mui Ne en ik snap het. Wat mooi. Doe wel een hoofddoekje om Mo voor de wind. Het toeristenseizoen is ook voorbij als jullie komen, alleen maar positief toch? Volop barretjes en cafeetjes, dat is minder haha.
Jullie worden honderd jaar daar.