Schitterend uitzicht!

Welkom allemaal...in Sihanoukville,

Onze eerste planning was om naar Kep te gaan…een heel rustig plekje aan de kust.

Jaaaren geleden…wij waren zelfs nog niet in de planning…hadden de Fransen de macht hier (ook elders in Cambodja…daarom spreekt een groot deel Frans en krijg je bij je ontbijt een heus Frans baguette…njammiejammie!!!) (Dit gedeelte heb ik speciaal voor onze Robain ingelast, want die wil alleen maar cultuur opsnuiven!)…

En zij wilden (niet Robain heee maar die Fransen) van Kep een tweede Cote d’Azur maken.

Maar door oorlog en de Rode Khmertoestand is dit allemaal niet door gegaan.

Het is nu een afgebrand dorp…bij wijze van spreken…er staan enorme villa’s…deels niet afgebouwd…maar die staan al die jaren (+/_ 50 jaar) te verrotten.

Niemand die deze villa’s op eisen omdat de familie’s hiervan uitgemoord zijn enzo.

Maar dit wisten wij ook pas later hoor.

We kwamen wel op tijd te weten dat er echt geen mallemoer te beleven valt in Kep…vandaar hup naar Sihanoukville.

Sihanoukville heeft zo’n 7 strandjes…bij de een valt meer te beleven, als op het ander.

Wij kozen voor een rustgevend stekkie (ook op aanraden van een mede-backpacker)…het Otres-Beach!

Maar dat het zooo rustgevend zou zijn…nouja…DAT was nou ook weer niet de bedoeling.

Plus een heel stuk weg van de bewoonde wereld.

Na 2 dagen hadden we het daar wel gezien.

Nu zitten we op een ander strand en hiero is het echt gezellig.

Tenminste…NU is het gezellig maar hier mot je echt niet zijn met het hoogseizoen.

De ene bar na de andere!!!

Ook eettentjes genoeg enzo.

Het lijkt ook allemaal een hippie-gebeuren!

Maar over 5 jaar zal het hier helemaal volgebouwd zijn met de mooiste hotels!!!

Ze zijn nu al volop bezig!

De eerste avond wilde Nieko in t centruumpie wat gaan eten.

Maar pa en moe hadden daar niet zo veel zin in…nou zit je aan het strand…nu zullen we ook eten op het strand…nietwaar???

Dus pa en moe zullen wel es effentjes een goei restootje uitzoeken, hee kulleke!

De een restaurant/bar na de andere liepen we voorbij…nee, hier was het te duur…nee, hier kon je niet echt lekker zitten…nee, hier zit geen kip maar ook geen mens…nee…enzenz.

En ja hoor…na veel vijven en zessen hadden ze een heel leuk restaurantachtig iets in het vizier.

Best druk, nog een bekende tegengekomen, gezellige tent.

Goeie keus!

Toch???

Om het verhaal kort te houwen…waar je ook keek, wat je ook zag…je zag alleen maar “meisjes van het plezier”!!!

Nou begint Mo zich toch af te vragen of zij de doorslag gaf om hier te gaan eten of zal het toch ons Rootje geweest zijn, onder samenwerking van Nieko???

Anyway…het maakt geen drol uit…we hebben in ieder geval heerlijk gegeten…en Ro en Nieko hebben heerlijk genoten van uitzonderlijke uitzichten!!!

De hartelijke groetjes en tot de volgende keer.

Dikke knuf van 3 strandliggertjes.

Els

Nu weet ik nog niet of het vis of vlees was?
Nemen jullie het maar lekker van.
Hier gaat het de goede kant op. Faye van ic af.
Liefs,
Els