Siem Reap

Hallo lieve mensen,

Siem Reap is best wel een grote stad met heel veel TukTuks en met heel veel toeristen maar toch is het hartstikke gezellig hier.

Je kunt alle kanten op: of je vertoeft je meer tussen de toeristen of je zoekt de local people op.

Er zijn hele leuke, overdekte marktjes waar je bijna geen ander toerist ziet (onze favoriet).

Je kunt niet iets bedenken wat ze niet zouden verkopen!!!

Je ogen puilen uit; zoveel is er te zien.

Er is ook een nachtmarkt maar dat is echt gericht op de toeristen.

Leuk voor ene keer but that’s it.

Je ziet ook een hoop bedelende kinderen of kinderen die prulletjes/armbandjes proberen te verkopen.

Alleen al voor die smoeltjes zou je smelten!

Maar dan zijn we binnen de kortste keren bankroet, dus daar beginnen we niet aan.

Nieko heeft zelfs midden in de nacht (zo rond 4 uur) hele jonge, bedelende kids gezien…iets wat wij niet echt kunnen voorstellen hee.

Er wordt ook geadviseerd om niks aan die kinderen te geven of te kopen omdat je hun ervan weerhoudt om naar school te gaan.

Ook zie je veel bedelende gehandicapten.

Mensen die armen of benen of armen en benen zijn verloren door de landmijnen.

Cambodja ( wel bepaalde streken hoor) heeft de meeste landmijnen ter wereld.

Op 1 km kunnen er wel tussen de 1000 – 4000 landmijnen liggen.

Met man en macht probeert men wel de landmijnen en bommen onschadelijk te maken maar dat is dus een duivels karwei!

Best wel hele moeilijke situaties hoor!

Nu even wat anders:

We “wonen’ in een heel leuk EN gezellig guesthouse.

“Happy guesthouse”.

Iedereen lacht, iedereen is vrolijk dus daar voelen we ons als een vis in het water…hahhahhaaa!

Bij de buurtjes is er een heus zwembad en natuurlijk plonsen we af en toe het water in.

Morgen gaan we op verkenning naar Angkor Wat.

DAT wordt een heel ander verhaal.

Daaaaaaaaaaaaaaaag allemaal.

Veel liefjes & Veel knufjes van ons 3.