De echte wereldreizigers.

O O O Wat een stel wereldreizigers zijn we toch !!!

We leken wel 3 domme blondjes…

Lees en heb medelij…

In alle vroegte, zo rond half 7, namen we afscheid van Koh Larn en onze vrienden.

Na een half uurtje oversteek met de ferryboot, kwamen we aan in Pattaya.

Vandaar uit wilden we verder reizen naar Koh Chang, richting Cambodja.

Na een hoop heen en weer gezwans met een taxidriver, zou hij ons afzetten bij een chauffeur van een minibus en deze man zou ons dan moeten brengen richting Koh Chang.

Heeeel Pattaya doorgecrost (en je moet weten dat Pattaya heel groot is!) maar geen minibus kunnen bespeuren.

Een half uurtje later, zonder resultaat, kwam onze reddende engel, nl. Onze taxidriver himself !!!

Hij wilde ons wel “eventjes” brengen naar Koh Chang en dat voor maar 800 bath = 20 eurootjes.

Maar jullie motten wel efkens weten dat het normaal 4 – 5 uur rijden is en dat een avond ervoor ons 2100 bath = 55 euro gevraagd is om ons weg te brengen naar daar.

Dus die 20 euro was een spotprijsje hee, voor zo’n grote afstand.

Wij ons lekker geinstalleerd in de “open” taxi en vol goeie moed reden we naar onze nieuwe bestemming.

Hij reed lekker door en ondertussen genoten we van alles en nog wat om ons heen.

Toch kregen we het gevoel dat hij de verkeerde kant op ging, dat hij reed richting Bangkok maar wij moesten de andere kant op hee.

Don’t panic…we hebben alle tijd van de wereld.

En by the way…hij was toch de chauffeur, hij kent toch de weg!!!

Toch???

Na een lang uur stopte onze taxidriver bij een pier en zei vol trots dat van hier uit een boot zou gaan naar Koh Richang.

Ho es even…wacht es even…zei hij Koh RI Chang ???

Ohno, meneer de taxidriver, het is Koh Chang !!!

Doodleuk haalde hij zijn schouders op en zei: “Same Same”.

Jaja…inderdaad…samesame…die namen lijken zooo veel op elkaar dat zelfs een doorgewinterde Thaise taxidriver het verschil niet weet.

Maar goed…daar stonden de wereldreizigers dan…bepakt en gezakt…EN de verkeerde kant!

No problem, no problem…I you bring too Pattaya and bring to bus.

Okee for you ???

Huppetee, wij de taxi weer in en huppetee, weer richting Pattaya.

En ik zweer het je…zonder omwegen, zonder verkeerd te rijden, zette hij ons, na een uurtje, braafjes af bij een minibus in Pattaya, die ons brengen richting Koh Chang.

Noumoe…kon hij dat niet 2 1/2uur en 30 euro eerder doen ?

En zo zijn we een stapje verder geraakt op onze grote reis.

Tot de volgende keer.

Veel liefs en de hartelijke , zonnige groetjes van een stelletje wereldreizigers in dop xxx

ferry

ik zit hier buiten op het terras in thaise temperaturen
heerlijk naar jullie te mailen!
het is zo leuk al jullie avonturen te lezen!

Els

Ik ben een beetje achterstevoren aan het lezen geloof ik. Dit verhaal is nieuw voor mij. Wat een ervaring. Maar ik begrijp het wel. Die taal, daar is niets van te maken en onze uitspraak is ook niet zoals het hoort natuurlijk. Wel lachen! (voor ons dan). En gelukkig hebben jullie de tijd aan oe eige.