Thais Nieuwjaar door nikos

Hoi hoi iedereen,

Song Kran (thais nieuwjaar)…. haha….ja wat zal ik er eens van zeggen…

Ik vond het gewoon geweldig!! Hier op Koh Larn heb ik ondertussen al wat vrienden gemaakt (grotendeels door met ze te kaarten) die me echt in hun vriendengroep opnemen. Ik ben ook al eens op een avond met ze naar een echte Thaise karoakebar geweest, dat was echt leuk,zeker omdat ik ook de enigste buitenlander was…

Maar om nu even terug te komen op ’t thais nieuwjaar. Dat is gewoon 1 groot feest voor jong & oud, waar iedereen rond 9u s’morgens al zijn eerste Singha (biertje) + glas whisky achterover heeft geslagen. Voor de rest staan er bij ieder restaurant, hotel, huis, garage enorm grote boxen met veel thaise en ook engelstalige muziek. Ik heb van die vriendengroep ook een t-shirt gekregen met ‘’Nikos’’ achterop en voorop de naam van ’t eiland.

Dus t was die dag eigenlijk alleen een ontbijtje nemen en daarna drinken,drinken en nog eens drinken. Ondertussen werd er ook gewoon op straat gedanst + iedereen zoveel mogelijk nat gooien met IJSKOUD water (wat wel lekker is in de 35°C).

Om 1u s’middags gingen we met zijn allen naar de tempel, daar mocht ik ook meedoen met ‘t ritueel. Ik kreeg een beker met water met daarin allerlei lekker-ruikende bloemetjes. Dat moesten we dan over 10 boedhisten die op een rij zaten hun handen heen gooien. Daarna sprenkelde we t nog over verschillende schitterende (van goud gemaakte) boedha’s. Een echt bijzondere ervaring, waar k jammer genoeg geen foto’s van heb…

Maar hoe dan ook herinnert dat mooie t-shirt mij aan een mooie + bijzondere dag in Thailand!!!

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen!!!

Tot snel + vele groetjes

-xxx- Nikos

Reacties

Reacties

Mo & Ro

Goed gedaan buurman!
Je wordt een echte Songkranner.

Ngatini, Erik & Alyssa

Wat bijzonder dat je mee mocht doen aan het ritueel en karaoke bar klinkt erg gezellig.
Hier gaat alles goed, Alyssa kan al rennen! Gaat snel met die kleine meid.
Heel veel liefs en veel plezier van ons.

Els

Goh Niek, wat ben je toch een globetrotter. Wat maak je veel mee. Om jaloers op te worden. En wat zal er allemaal nog komen. "Het leven is een feest" zeker voor jou. enne........nog een gelukkig nieuwjaar hé.
Doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!